Brzeg Dolny: Skanska wybuduje most. Ludzie czekali aż 20 lat

Magdalena Kozioł
Prom koło Brzegu Dolnego wreszcie przejdzie do historii
Prom koło Brzegu Dolnego wreszcie przejdzie do historii Mikołaj Nowacki
To Skanska wybuduje most przez Odrę między Brzegiem Dolnym a miejscowością Głoska oraz 7 km dróg dojazdowych. 7 września Dolnośląska Służba Dróg i Kolei oficjalnie rozstrzygnęła przetarg na tę inwestycję.

O kontrakt walczyło 9 firm, a Skanska zaoferowała się, że wykona zadanie najtaniej, bo za 138 mln zł. Najdroższa oferta sięgała prawie 200 mln zł.

Na wbicie pierwszej łopaty trzeba będzie jeszcze poczekać. Na razie pozostałe firmy mają 10 dni na złożenie odwołania. Potem cała dokumentacja ma być jeszcze sprawdzona w Urzędzie Zamówień Publicznych, który ma na to 30 dni.

- Budowa może ruszyć na początku listopada. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, nawet w październiku - mówi Roman Gło-waczewski, dyrektor DSDiK.

Razem z mostem w pierwszej kolejności powstanie trzykilometrowy odcinek od Głoski do przeprawy, a potem kolejny po stronie Brzegu Dolnego za cmentarzem do trasy na Lubiąż. Kolejny etap to budowa drogi od Głoski do Zaboru Wielkiego po stronie gminy Miękinia. - Obliczyłem, że część tych tras powstanie aż siedem lat po tym, jak zostanie wybudowany most - wskazuje Paweł Hreniak, szef klubu PiS w sejmiku. Chce on, by zarząd województwa dolnośląskiego przeznaczył 40 mln zł na przyspieszenie prac przy tej inwestycji.

DSDiK nie ukrywa, że kolejne odcinki dróg powstaną w kilku etapach. Na przykład ten łączący Brzeg Dolny z miejscowością Bukowice będzie budowany nie wcześniej niż w 2015 roku. Teraz DSDiK szuka firmy, która wykona projekt tej trasy.

Wojewoda dolnośląski Aleksander Marek Skorupa, który pod koniec maja podpisywał pozwolenie na budowę przeprawy przez Odrę, powiedział, że to jest jedna z przyjemniejszych jego decyzji. O budowie tego mostu mówiło się już od 20 lat. Skorupa wie, bo przez 17 lat był burmistrzem Brzegu Dolnego.

To ma być ogromna inwestycja, bo nowa przeprawa będzie miała dokładnie 565 m długości i 15 metrów szerokości, co klasyfikuje ją jako jedną z najdłuższych w Polsce. Taka konstrukcja jest tu konieczna, bo za wrocławskim węzłem wodnym Odra jest kapryśna, a co więcej to tereny zalewowe. Długość mostu ma zagwarantować przejeżdżającym tamtędy kierowcom bezpieczeństwo.

Przeprawa ma być obiektem betonowym i wieloprzęsłowym.

Ford zamierza produkować wyłącznie auta elektryczne

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie